Patricia


Sommige mensen verdienen een standbeeld. Patricia bijvoorbeeld. We ontmoetten elkaar twee jaar geleden en verdiepten ons twee jaar lang, elke woensdagavond,  in de wondere wereld van de kruidengeneeskunde. Ik heb de eer om Patricia 'vriendin' te mogen noemen, waarvoor ik mezelf gelukkig prijs. Ze is een schat van een vrouw die altijd voor iedereen klaar staat. Patricia duikt overal op, zelfs in de brievenbus! Zo ontving ik vorige week een klein vierkant pakje met een boekje erin boordevol heerlijke recepten voor het maken van confituur en andere zoete zaligheden. Afzender: Patricia... zomaar, geheel en voor niets! Ik belde haar op om haar te bedanken en weet je wat ze zei? 'Vervang sommige vruchten door de Blauwe bosbes, Ann. Wedden dat je confituur zal verkopen als zoete broodjes!' Vandaag grijp ik mijn kans om haar in de bloemetjes te zetten. Het is geen standbeeld geworden Patricia, maar een tekening waarin ik al je verhalen over jou en je gezin gedistilleerd heb tot deze kleurrijke prent. Dankjewel Patricia.